El Centre de Normalització Lingüística de l’Àrea de Reus Miquel Ventura ha intensificat el seu treball durant el 2024 amb l’objectiu de fomentar l’ús del català i incorporar nous parlants en àmbits com el comerç i l’administració. Han realitzat 149 cursos, amb més de 3.200 inscrits, i han treballat amb 57 comerços per persones estrangeres, oferint formació i assessorament. També han col·laborat amb administracions locals per garantir l’ús del català en l’atenció al públic.
A més, han creat 380 parelles lingüístiques dins el programa Voluntariat per la Llengua i organitzat diverses activitats, com ara el projecte «Xalem», amb gairebé 400 participants que han pogut practicar el català fora de l’aula.
De cara al 2025, el CNL continuarà la seva tasca amb noves activitats de sensibilització lingüística i col·laborarà amb diverses entitats i ajuntaments per seguir promovent el català com a llengua principal en tots els àmbits.





