El primer equip femení del Reus Deportiu d’hoquei sobre patins perdia diumenge al vespre la categoria a Nacional Catalana en caure a la tanda de llençaments de directes a Vic. Aquest era el tercer partit del play-out per evitar el descens. Un play-out al millor de tres partits i on les reusenques tenien el factor pista en contra després d’haver quedat penúltimes a la lliga regular i les vigatanes terceres per la cua.
En el primer dels duels, el Reus queia 3-2 a la capital d’Osona, però aquest passat dissabte les deixebles de Xavi Jounou salvaven el primer matxball en imposar-se per 3 a 1 a les vigatanes a la capital del Baix Camp, provocant que s’hagués de jugar un tercer partit de desempat que seria a Vic només 24 hores després. Un partit on qui guanyava se salvava i qui perdia descendia a Primera catalana.
El partit va ser força disputat amb una primera avantatge reusenca, un Vic que capgirava el marcador i un Reus que tornava a igualar-lo amb un doblet de la capitana Gemma Briva, la qual disputava el seu darrer partit amb el club i que portava l’eliminatòria a una pròrroga després de l’empat a 2 final en el marcador.
Pròrroga on el marcador tampoc es mouria, arribant a una tanda de faltes directes que seria cruel per un equip roig-i-negre que, després d’haver superat dues eliminatòries de play-out les dues darreres temporades, aquesta vegada veia com es consumia un fatídic descens a Primera catalana.
Després de 30 partits de lliga regular, tres partits de play-out i una pròrroga, el descens es jugava a cara i creu en una tanda de directes on les locals van transformar els seus tres primers llençaments mentre que les reusenques no ho feien i ja no calia llençar-ne cap més. El destí roig-i-negre estava servit, Reus no tindrà equip femení d’hoquei ni a la primera categoria estatal ni a Nacional Catalana.





