La Guàrdia Urbana de Reus manté la pressió contra els delictes relacionats amb la seguretat viària i durant el 2025 va tramitar un total de 445 denúncies, una xifra molt similar a la de l’any anterior, 454. Els principals delictes detectats continuen sent conduir sota els efectes de l’alcohol i circular sense haver obtingut mai el permís de conduir. El cos policial reforça aquesta tasca tant a través del servei ordinari com amb campanyes específiques coordinades amb el Servei Català de Trànsit, amb un total de 22 dispositius desenvolupats al llarg de l’any.
Les campanyes de control s’han centrat en aspectes com la drogoalcoholèmia, la velocitat, les distraccions al volant, els ciclistes i usuaris de patinets o la seguretat passiva, i han generat 1.440 denúncies. Pel que fa als delictes contra la seguretat viària, les infraccions més habituals van ser conduir sota els efectes de l’alcohol, amb 172 denúncies, i conduir sense haver obtingut mai el permís, amb 124 casos. També es van registrar denúncies per negativa a sotmetre’s a les proves, conducció temerària o velocitats penalment punibles.
La tasca preventiva i pedagògica també continua sent un dels eixos d’actuació de la Guàrdia Urbana. El cos disposa d’una vintena de radars de control de velocitat i impulsa sessions d’educació viària adreçades a centres educatius i entitats veïnals, en què l’any passat van participar més de 5.000 persones. Paral·lelament, el servei de protecció dels entorns escolars va dur a terme 2.597 actuacions durant el curs 2024-2025. La regidora de Seguretat Ciutadana i Convivència, Dolors Vázquez, ha remarcat que la responsabilitat de conductors i vianants continua sent “la millor mesura” per garantir la seguretat viària.





