L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, i el president de la Generalitat, Salvador Illa, han mantingut aquest dimarts una trobada institucional al Palau de la Generalitat per abordar diversos projectes estratègics per a la ciutat. Durant la reunió, Guaita ha traslladat al president qüestions clau com el desenvolupament del tramvia del Camp de Tarragona, la futura estació d’autobusos, el Pla 50.000 per impulsar habitatge assequible públic, el Pla de Barris Reus Sud, el futur de la residència de l’ICASS i la construcció del pavelló del Molinet. L’alcaldessa ha reiterat l’aposta municipal per noves promocions d’habitatge públic assequible, destacant els projectes ja en marxa a Mas Iglesias i la Riera, que sumaran 192 nous pisos a la ciutat.
En matèria urbanística i de transformació social, Guaita ha posat en valor el Pla de Barris Reus Sud i, especialment, les obres de remodelació del carrer Astorga com a primer pas per dignificar una zona amb què, segons ha remarcat, la ciutat manté un “deute històric”. També s’ha abordat la redefinició de la mobilitat al territori amb infraestructures com l’estació intermodal de Vila-seca, la segona fase del tramvia i la connexió de l’aeroport de Reus amb l’alta velocitat. Pel que fa a la nova estació d’autobusos, impulsada per la Generalitat, l’alcaldessa ha destacat que serà més moderna, de majors dimensions i situada estratègicament al costat del futur tramvia i de l’estació ferroviària Reus-Bellissens.
La reunió també ha servit per tractar altres projectes vinculats als serveis socials, la innovació i els equipaments de ciutat. Entre els temes destacats hi ha l’anunci per a construir la nova residència per a gent gran de l’ICASS, el trasllat de la Facultat de Medicina de la URV al campus Bellissens i l’evolució del Tecnoparc cap a un districte tecnològic. Així mateix, Guaita ha reivindicat la necessitat del futur pavelló del Molinet, annex a l’IES Roseta Mauri, per donar resposta al creixement de la zona de Mas Iglesias. Després de la trobada institucional, l’alcaldessa ha acompanyat l’Associació d’Amics de Gaudí en la seva reunió amb Salvador Illa per presentar les activitats previstes a la ciutat amb motiu de l’Any Gaudí.





